Prace nad rozszerzeniem ruszyły!
Łącznie zamierzam stworzyć 8 nowych misji, dających możliwość rekrutacji 4 "imiennych" statków każdej stronie konfliktu. Pozwoli to wprowadzić do gry te najbardziej charakterystyczne pojazdy, jednocześnie nie "zamuli" talii kart misji.
Wybór padł na:
- YT-1300 (Millennium Falcon)
- YT-2400 (Outrider)
- HWK-290 (Moldy Crow)
- Scurrg H-6 (Havoc)
- Firespray-31 (Slave I)
- YV-666 (Hound's Tooth)
- Aggressor Assault Fighter (IG-2000)
- JumpMaster 5000 (Punishing One)
Czyli zloty standard, znany fanom Gwiezdnych Wojen, graczom X-Wingów, Armady czy choćby Zewnętrznych Rubieży. Taki skład pozwoli też na łatwe uzupełnienie gry o pasujące modele - za ok. 40zł kupujemy dodatek "Łotrzy i bandyci" do SW Armady i mamy komplet potrzebnych figurek
Nie przedłużając prezentuję pierwszą parę statków:
Jak zawsze - będę wdzięczny za wszelkie uwagi - tak odnośnie wyłapanych błędów i literówek, jak i samej koncepcji i umiejętności statków.
Na koniec jeszcze kilka uwag ogólnych:
- statki są i będą mocniejsze w porównaniu do swoich standardowych odpowiedników w grze - z jednej strony tematycznie odpowiada to licznym modyfikacjom, jakim były one poddane w stosunku do seryjnych modeli, z drugiej zaś - musi to uzasadnić koszt "zmarnowania" lidera i jednej z misji, które musimy poświęcić na rekrutację. Z racji tego, że dysponować będziemy tylko jednym modelem danego statku, raczej nie wygramy gry samym Sokołem Millenium, ani nawet nie wygramy nim w pojedynkę całej bitwy - jednak będzie stanowił on nieocenione wsparcie dla sprawy
Nie zamierzam jednak szaleć w tym względzie, nie dojdzie więc do dziwnych sytuacji, gdzie mały statek jest silniejszy od Niszczyciela Gwiezdnego...
- aby dodać każdemu ze statków indywidualnego charakteru postanowiłem wyposażyć każdy z nich w jakąś charakterystyczną, pasującą tematycznie umiejętność, która będzie go wyróżniać spośród innych.
- choć tematycznie do statków pasowałaby jednak bardziej ikona trójkąta, zdecydowałem się jednak oznaczyć je okrągłą ikoną - tak aby nie padły one ławo jeszcze przed rozpoczęciem bitwy na wskutek działania kart misji / taktyki. Z podobnego powodu podniesiona jest ich bazowa wartość wytrzymałości - utrata statku już w pierwszej fazie, pierwszej bitwy byłaby dosyć rozczarowująca...
- odnośnie nazewnictwa postanowiłem pozostać przy oryginalnych, angielskich nazwach - niestety polskie tłumaczenia są w tej kwestii niekonsekwentne, a nie chciałem mieszać nazw w różnych językach, ani tym bardziej tłumaczyć ich na siłę, tworząc
Niewolnika I...